
South African complaint over BBC TV programmes
-Johannesburg radio (in English for abroad) reported on 29th
January: Cfext) The South African embassy in London has
formally complained to the BBC about inaccurate and one-
sided coverage of South Africa on television. The embasqy
cornplained about two programmes 'oThe Moment of
Truth" and "Mozambique under Siege" which were
broadcast recently. A detailed list of what the embassy said
r','cre inaccuracies and unfounded allegations was handed to
thc BBC. The South African embassy said the broadcasts of
the programmes coincided with the conference in Tanzania of
the Southern African Dorelopmcnt Co-ordination Conference.
The embasqy said the broadcasts could well havc been
intended to raise the political tcmperature against South
Africa. r l t i  f  J ; : ,L5 , ; i  . ,4 t ; Iv6


